top of page
20190412_111745_IMG_0660_edited.jpg

(Campagne-)Shoots & Catwalk

(Campagne-)shoots

Bij shoots kan de nadruk wel gelegd worden op de make-up. De foto's die vaak gebruikt worden in magazines en die op Social Media worden tentoongesteld moeten aantrekkelijk zijn voor de klant. Ze moeten zichzelf herkennen in het beeld wat wordt gegeven, of juist die perfectie hebben, waardoor de klant verleidt wordt tot kopen. Dus je werkt naar het "wauw-effect".  Het is belangrijk dat de opdrachtgever duidelijk bespreekt wat hij/zij voor ogen heeft. In bladen als Libelle 9f Margriet,  staan vaak actieve, nette dames met een mooie dag make-up. In Voque zullen ze de nadruk leggen op chique en high-fashion. Zo heb je bij sportkleding uiteraard een natural nodig die er gezond uitziet, en zul je hier geen gala make-up bij aanbrengen. Daarom is het belangrijk om goed overleg te plegen van wat de klant verlangt. Ik werk dan ook altijd met moodboards en facecharts. Zodat de klant weet wat hij kan verwachten. Voor deze looks wordt vaak wel de tijd genomen. Tenslotte wordt er vanuit elke hoek geshoot. Ook belichting of juist daglicht kunnen effect hebben op de make-up. Ook daar dient rekening mee gehouden te worden. Soms schrikt de klant van een "teveel" aan make-up. Waarom zijn ze zo zwaar opgemaakt? Dat is omdat bij het maken van foto's 35% van de kleur "verdwijnt". Door belichting kan een look volledig vlak worden. Daarom is shapen en kleurgebruik hierbij anders dan iemand die een dag make-up gebruikt. Vaak worden de foto's ook nog nabewerkt, geretoucheerd. Op TV- en Film ligt dat weer anders. Daar wordt meer rekening gehouden met het shapen. En wordt de nadruk vaak gelegd op de ogen bij acteurs, en op de mond bij presentatie. Bij shoots worden ook de heren opgemaakt. Een poeder voor een egale huid, gezonde highlighter,  een eyeliner om de ogen sprekende te maken, en vergeet vooral de wenkbrauwen, of het evt baardje niet. Ook hier is het totaalplaatje belangrijk. Daar hou ik rekening mee. Dat is de perfectionist die je moet zijn, zodat het resultaat die wauw-factor krijgt. Dit geldt ook voor de kapsels. Het model moet zich zelfverzekerd voelen, want die moet het gevoel tenslotte overbrengen. De toekomstige koper wil zich ook zo voelen, dus zal sneller overgaan tot het kopen van het produkt. Omdat ikzelf al zowat mijn hele leven voor de camera stond, en nog altijd sta, vind ik het belangrijk dat je je ook goed voelt. Ook ik werd wel eens zo slecht opgemaakt, dat ik het vreselijk vond goed te poseren. Dat zie je terug in de foto's. Daarom is het belangrijk dat het model zich mooi en zelfverzekerd voelt.

 

Catwalk make-up

Bij catwalk make-up wordt vaak rekening gehouden met een bepaald thema. Als we denken aan de high-fashion shows zien we vaak dat de modellen eenzelfde look hebben. De nadruk ligt op de kleding, dus mag de make-up daarbij niet afleiden. Daarom zie je vaak dat de modellen vrij naturel zijn opgemaakt. Of ze worden bedauwd, of mat gemaakt. Of alle modellen krijgen bijv. een rode eyeliner, gele wenkbrauwen, of wordt het accent op de mond gelegd . Zolang ze maar in hetzelfde thema zijn, niet al te opvallend zijn, en snel kunnen worden opgemaakt. Dit geldt ook voor het kapsel.  De haren worden vaak in eenzelfde knot gedraaid, met een wetlook naar achter gestreken, nochalant achter de oren, strakke staart. Maar ook hier blijft de lijn hetzelfde. Daardoor wordt de nadruk op de kleding gelegd. Vaak wordt er ook gebruik gemaakt van een zelfde soort hoofddeksel of accesoires als grote oorbellen o.i.d. 

Bij shows gegeven in een warenhuis bijv., worden de modellen ook in diezelfde look gehouden, maar is deze wel herkenbaar voor het publiek. Vaak een naturel of "eyeliner rode lippen"-look. Zolang het maar op 1 lijn ligt, en de modellen "snel" kunnen worden opgemaakt en bijgewerkt. Door 1 lijn aan te houden in de make-up, blijft het geheel in evenwicht. Verschillende looks kunnen afleiden van het doel, namelijk het presenteren van de kleding of accesoires, niet de presentatie van het model zelf. 

Brandingtravels campagneshoots buitenland

Brandingtravels campagneshoots is een club van jonge enthousiaste proffesionals. Bestaande uit een Fotograaf/retoucher, Videograaf/drone-specialist,  Organisatie & Marketing Producent en een Make-up & Hair artist/Stylist, modellen en/of influencers.

 

Deze groep kunt u huren om uw branding, website-foto's en video's nog aantrekkelijker te presenteren. Waarom is dit aantrekkelijk voor u. 

Wij shooten op locatie, op mooie plaatsen over de hele wereld. Als groep hebben we alle proffesionaliteit in huis. U hoeft dus niet meer op zoek naar modellen, fotografen e.d. die ook weer provisie rekenen via hun agencies, hier en nog eens in het buitenland. Doordat alle tussenpersonen wegvallen, kunnen wij aantrekkelijk geprijsde totaal-pakketten aanbieden. 

Hoe werkt dit?

Om de kosten laag te houden, bieden we pakketten aan waarin content afgekocht kan worden. Totaal pakketten (foto & video) zijn al beschikbaar vanaf €1.620! 

U kunt alles teruglezen op de website www.brandingtravels.nl

Publicaties

Ik heb al vele malen meegewerkt aan publicaties in diverse paper en/of online magazines (14x) ( w.o. Top Hair, Libelle, enz.) met fashion - beauty & Hair foto's. Ook diverse publicaties met modern High fashion shoots. Maar ik werk ook samen met kunstenaars. Zo zijn er ook foto's gemaakt door Nicolien Fiere, voor haar paper-art schilderijen, en hebben al vele foto's al gehangen in galeries, en op diverse foto- en kunst-exposities. Alsmede ook voor de fine art fotografie. (O.a. Peter Kemp, Carola Mouthaan). Dus ik kan u alle soorten make-up- looks aanbieden, van klassiek tot ultra modern.

bottom of page